luni, noiembrie 11

Devenim ceea ce îndrăznim!

... spune bine, Gabriel Petru Băețan

În ziua de azi, avem o paletă atât de largă de opțiuni, încât nu mai știm ce este bine și ce nu, iar de cele mai multe ori, alegerile pe care le facem, constatăm că sunt greșite, dar totodată învățăm ceva din ele. Sau așa ar fi ideal. 
De asemenea, realizez că vremurile pe care le trăim, secolul acesta al vitezei, lumea virtuală pe care ne-am creat-o și în care suntem captivi, ne-au făcut vulnerabili. Ne este frică de realitate, ne este frică să ne deschidem sufletele, să interacționăm, să legăm prietenii sincere, ba chiar să avem aspirații prea înalte. Ne este frică de eșec, de judecăți, din cauza prea multor prejudecăți, ne e frică să ne exprimăm și să fim noi înșine, să ne arătăm lumii cu toate calitățile și defectele pe care le avem, cu toate imperfecțiunile ce ar putea schimba imaginea și percepția celorlalți despre noi înșine. Și astfel, ne creăm barieră după barieră, limită după limită, până nu mai știm să trăim, nu mai știm ce ne dorim și nu mai reușim să creăm relații interumane, izolându-ne în cercul imaginar al fricii și al ignoranței. Așadar, pe lângă educația pe o care o primim, contează foarte mult și auto-educația, dezvoltarea personală și modul în care ne permitem să fim, modul în care acționăm și în care alegem să trăim. Toate temerile pe care le avem, nu fac decât să ne pună piedici în a deveni cea mai bună versiune a noastră. De aceea, trebuie să evoluăm, să luptăm cu noi înșine și cu destinul ce pare să ne fi fost deja proiectat, și să ne depășim limitele, să îndrăznim să vedem dincolo de linia orizontului, să riscăm pur și simplu și să facem tot ceea ce ne este frică să facem. Numai așa putem spune că trăim, nu doar că existăm, numai așa putem spune că am realizat ceva.

Alege conștient, deschide-ți aripile și îmbrățișează universul în zborul tău către absolut. Fii cine vrei să fii, alege pentru tine! Îndrăznește! J


3 comentarii :

Marin spunea...

Seară bună! Io nu mai am ce să adauga; doar să mă iau la palme până îndrăznesc mai mult :D Frumos îndemn, mulţam! Să ai o seară...plină de îndrăzneală.

Unknown spunea...

Nici nu îți imaginezi cât de mult îmi gâdilă simțurile cuvintele tale, dragă Marin! Mulțumesc, mi-e plin sufletul de bucurie să văd că au rezonanță gândurile mele. O seară minunată îți doresc! :)

Claudia spunea...

Mulțumesc! Acest text mi-a reamintit că în viață sunt riscuri pe care uneori merită să ni le asumăm. Dacă nu îndrăznim vom fi întotdeauna constrânși de temerile noastre. Chiar dacă este greu, voi încerca să urmez îndemnul regăsit în această scriere. :)